czwartek, 3 kwietnia 2014

"Dotyk Julii" - Tahereh Mafi

 
   Sięgnęłam po tą książkę tylko dlatego, że w tytule było moje imię ;-) Ku mojemu zdziwieniu książka był naprawdę dobra. Kiedy zaczęłam czytać i zobaczyłam te wszystkie wykreślenia książka jeszcze bardziej  mnie zaciekawiła. A te skreślenia i powtarzające się wyrazy czy zdania odzwierciedlają Julię. Są jak jej myśli, których nie chce abyśmy poznali.
   Julia to nastolatka która ma niezwykły dar, jej dotyk zabija. Z tego powodu rodzice oddali ją do zakładu dla obłąkanych. Po spędzeniu tam samotnie 264 dni w jej celi pojawia się "współlokator" - tajemniczy Adam, który przypomina Julii jej kolegę ze szkoły. Pomimo początkowych uprzedzeń Adam zaczął wydawać się Julii miły. Czy rzeczywiście Adam jest naprawdę miły? Okazuje się, że ma w tym wszystkim swój cel. Jest ktoś kto bardzo się interesuje Julią i jej "darem". Ale jakie naprawdę ma zamiary i do czego jest mu potrzebna dziewczyna? I czy Adam okaże się jej sprzymierzeńcem czy wrogiem? - przeczytajcie książkę to się dowiecie ;-)
   Sama w sobie książka jest rewelacyjna. Trochę uciążliwe na początku okazują się te skreślenia, ale z czasem jest ich coraz mniej. Ponadto dzięki temu ta książka jest jedyna w swoim rodzaju. Polecam ją bardzo gorąco. Jestem pewna, że zachwyci ona każdego.
- Julia

 

 



14 komentarzy:

  1. Fajna recenzja, choć przez książkę nie przebrnęłam. Na przyszłość nie pisz w recenzji ciągle o tym samym:)(skreślenia). Czekam na więcej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  2. To dziw, że tu dotarłam...
    Przypadkiem moge Cię zgubić, więc czy mogę mieć prośbę, a mianowicie: zostawiłabyś mi adres swojego bloga u mnie w spamie? ( http://silvergold-opowiadania.blogspot.com )
    Recenzja średnia, Twój opis jakoś mnie do tej książki nie zachęcił. Mam dla Ciebie propozycje, chciałabym wiedzieć, co myślisz o tych książkach: "Dziewiąty Mag", "Delirium" "Pandemonium" "Requiem", "Hobbit", "Opowieści z Narnii", "Zwiadowcy".
    Pozdrawiam c;

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie chcę mi się pisać recenzji wszystkich książek, poza tym czytałam z tych siedmiu tylko 4 książki: "Hobbit" (8/10), "Opowieści z Narnii" (7/10), "Zwiadowcy" (9/10), "Requiem" (7/10).

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, będę czytała kolejne posty...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiło mnie, muszę przeczytać książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie kupiłaś książkę, muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłam ją w Empiku, ale bez problemu kupisz ją przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też czytałam tą książkę, faktycznie jest świetna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna recenzja, pozdro.

    OdpowiedzUsuń
  10. Polecam również kolejną część "Sekret Julii"

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam zamiar przeczytać obie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszą przeczytałam, kupię następną.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka naprawdę fajna, super blog.

    OdpowiedzUsuń